Thursday, March 1, 2018

Ung och steriliserad

   Jag hittade den här på YouTube och blev nyfiken på andras tankar och resonemang kring sterilisering och valet att välja bort.


   Jag inser ju att jag inte är ensam om att tänka som jag gör och personerna i den här dokumentären är bevis nog för det.
   Blev fruktansvärt provocerad av att det finns människor som anser sig bättre lämpade att ta beslut över någon annans fortplantningsförmåga pga en inlärd tanke om att "alla vill reproducera sig" och att sterilisering är ett så "stort beslut att ta så ung". Jag kan berätta något annat som är ett jävligt stort beslut: att skaffa barn.
   Det finns andra som på allvar tycker att en "förstör" ett fullt funktionellt organ genom sterilisering. Nej, jag förstör inte min kropp - jag lagar min själ.
   Jag får fortfarande panik när jag tänker på att min kropp skulle användas för att skapa ett annat liv som jag sedan skulle hållas ansvarig för. Livet ut. Med alla mina brister i arv. Jag blir fortfarande obekväm runt märkbart gravida människor och små barn. Så nej, jag är inte ett dugg lämplig som förälder.

No comments:

Post a Comment