Tuesday, July 22, 2014

Att gå ut

Jag har planerat i flera veckor att jag ska gå och klippa mig. Att det skulle ske som idag eftersom det var en ledig dag. Planen var att jag skulle gå tidigt så att jag var vid salongen strax efter den öppnat så att jag fick det överstökat. Öppningstiden kom. Och gick. Jag satt hemma och hade ångest över att gå ut bland folk. Jag gillar människor men jag hatar folk. Det är turistsäsong i Götet. Det som till slut gjorde att jag gick över huvud taget var att jag inte längre orkade lyssna på brandlarmet i byggnaden där jag bor. Det hade ändå tjutit i typ en timme. Ingen brand, bara extremt irriterande.
Att gå ut bland folk är aldrig så hemskt som det känns men det känns ändå. Speciellt när det är varmt och svettigt.

När jag sedan nyklippt och fin kom hem var jag helt slut. Jag somnade i solstolen.

2 comments:

  1. Jag håller med. Jag gillar inte heller att vara svettig in public, är inte heller ett fan av att vara lättklädd. :(
    Blev det någon klippning alls? NOTE: Jag har trimmer ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, jag fick klippt mig. Färgade det sen grönt på egen hand :) Jag behöver också skaffa trimmer nu...

      Delete